دانستنی های تکنولوژی

مایکروسافت به زودی از تسک منیجر جدید ویندوز 11 رونمایی خواهد کرد

مایکروسافت به زودی از تسک منیجر جدید ویندوز 11 رونمایی خواهد کرد

مایکروسافت قصد دارد طراحی جدیدی برای تسک منیجر (Task Manager) ویندوز 11 ارائه کند تا این قسمت نیز مانند سایر بخش‌های سیستم عامل، با زبان طراحی جدید Fluent مایکروسافت مطابقت داشته باشد.

گفته می‌شود که مایکروسافت، طراحی جدید تسک منیجر را در بیلد‌های اخیر ویندوز 11 پنهان کرده است، اما «گوستاو مونس» که قبلا موفق شده بود ویندوز جدید را روی یک گوشی اجرا کند، آن را کشف کرد و توسط اپلیکیشن دیسکورد به اشتراک گذاشت.

همچنین کاربران هم اکنون می‌توانند در آخرین نسخه‌های پیش نمایش ویندوز 11 تسک منیجر جدید را فعال کنند، اما مایکروسافت هنوز به طور رسمی طراحی جدید آن را اعلام نکرده است. بر اساس تصاویر ارائه شده، کاملا مشخص است که طراحی جدید هنوز در دست توسعه قرار دارد اما هم اکنون نیز دارای یک حالت تاریک و رابط کاربری جدیدی است که تغییرات زیاد و بزرگی در آن دیده می‌شود.

تغییرات تسک منیجر جدید ویندوز 11

تغییرات تسک منیجر جدید ویندوز 11

درست مانند بسیاری از قسمت‌های نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت، گوشه‌های گرد، سایه‌های ملایم و تمرکز بر ساده سازی به خوبی در آن دیده می‌شود.

همچنین از دیگر تغییرات قابل توجه طراحی جدید نسبت به نسخه فعلی Task Manager، می‌توان به برگه‌های موجود در آن اشاره کرد که اکنون در یک نوار کنار صفحه دیده می‌شوند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید بین بخش‌های مختلف آن جابجا شوید.

تسک منیجر یکی از بخش‌های مهم ویندوز محسوب می‌شود که از زمان Windows NT 4.0 در سال 1996 به سیستم عامل مایکروسافت اضافه شد. همچنین غول نرم‌افزاری آخرین بار حدود 10 سال قبل و در ویندوز 8 طراحی آن را تغییر داد و از آن زمان تاکنون هیچ تغییر قابل توجهی در آن وجود نداشته است.

در نهایت، می‌توان گفت مایکروسافت ظاهرا به تدریج در حال طراحی مجدد بخش‌های قدیمی ویندوز است. اخیرا ردموندی‌ها از از اپلیکیشن جدید بازطراحی شده مدیا پلیر و همچنین اپلیکیشن باز طراحی شده نوت پد با پشتیبانی از حالت تاریک برای ویندوز ۱۱ رونمایی کرده بودند و اکنون نوبت به تسک منیجر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *