دانستنی های برق خانگی

تجربیات یک فروشنده انواع لامپ درباره ی لامپ های فیلامینتی

لامپ فیلامنتی

سایت ما فروشنده ی انواع لامپ است. اگر به دنبال خرید لامپ فیلامینتی باشید بهتر است بدانید که لامپ فیلامنتی یکی از انواع لامپ های دکوراتیو است، که علاوه بر روشن نمودن فضای خانه و اتاق ها، برای نورپردازی در طراحی دکور خانه مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه تجربیات یک فروشنده لامپ های فیلامینتی را می خوانید.

کاربرد لامپ فیلامنتی برای یک فروشنده انواع لامپ 

نور عنصر اصلی در طراحی داخلی می باشد، بخش مهمی از نور توسط منبع مصنوعی (لامپ ها) ایجاد می گردد. امروزه با تولید لامپ های فیلامنتی شما می توانید نور اتاق ها و  فضا های داخلی در خانه را تنظیم نمایید. به شکلی که فضایی آرامش بخش در این محیط ها ایجاد گردد. آرامشی که نور لامپ های فیلامنتی در محیط ایجاد میکند می تواند فضایی مناسب برای گفتگو بین افراد ایجاد نماید. نمونه این فضا ها را امروزه می توانیم در کافه ها مشاهده نماییم.

شاید شما هم مانند یک فروشنده انواع لامپ باشید. در طول شب در خانه مشغول انجام کارهایی هستید که نیاز به تمرکز و آرامش دارند. می توانید با استفاده از این لامپ ها نور خانه را تنظیم نمایید. برای مثال نور لامپ فیلامنتی برای مطالعه کتاب، انجام کار با استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر، ورزش یوگا، بازی های فکری مانند شطرنج و البته خوردن یک شام عاشقانه در فضای خانه بسیار مناسب می باشد.

در اکثر مواقع برای مصرف کنندگان چراغ های فیلامنتی سوالاتی پیش می آید. مثلا چه تفاوتی بین این نوع لامپ ها با لامپ های رشته ای و لامپ های ال ای دی (LED) وجود دارد.

تفاوت بین لامپ های فیلامنتی با لامپ های رشته ای

لامپ های رشته ای در داخل یک حباب شیشه ای خالی از گاز قرار داده شده اند تا رشته های موجود در آن از اکسیداسیون محافظت گردند. لامپ های رشته ای با گرم کردن رشته های فلورسنت و به حرکت در آوردن گاز های درون حباب باعث تولید نور میگردند، گرمای تولید شده در این نوع لامپ ها باعث از بین رفتن انرژی زیادی می شود و مصرف برق این لامپ ها نیز به شدت بالا می باشد. اما لامپ های فیلامنتی از تعدادی LED تشکیل شده است. با عبور جریان الکتریسیته از یک نیم رسا، نور توسط LED ها تولید می شود.

مکانیزم تولید نور توسط LED ها به این صورت است. در یک نیم رسانا بارهای مثبت و منفی وجود دارد که عبور الکتریسیته از آن باعث جا به جایی نواحی مثبت و منفی میشود. این جا به جایی منجر به تولید نور می گردد. در واقع می توان مهمترین تفاوت بین این دو لامپ را در میزان مصرف انرژی و تولید گرما دانست. به شکلی که میزان مصرف انرژی لامپ رشته ای 100 وات برابر با مصرف انرژی 10 عدد لامپ ال ای دی 20 وات می باشد.

تفاوت بین لامپ های فیلامنتی با لامپ های ال ای دی

فرایند و مکانیزمی که در هر دو این لامپ ها باعث تولید نور می گردد و حتی میزان مصرف انرژی آنها مشابه یکدیگر می باشند. آنچه بین لامپ های ال ای دی و فیلامنتی تفاوت ایجاد می کند، میزان تولید نور و زاویه تابش آن می باشد. لامپ های ال ای دی نمی توانند زاویه نور گسترده ای را ایجاد کنند. به این معنی که اگر یک کُره را جلوی یک لامپ ال ای دی نگه دارید تنها نیمه ای از کُره روشن میگردد که در مقابل لامپ قرار گرفته است. در حالی که لامپ های فیلامنتی مانند لامپ های رشته ای می توانند تمام فضای محیط را پوشش داده و روشن نمایند.

لامپ فیلامنتی

انواع لامپ فیلامنتی

لامپ لوستر فیلامنتی، به این نوع لامپ ها، لامپ فیلامنتی شمعی نیز گفته می شود. با پایه مناسب برای لوستر طراحی میشوند. همچنین، با توجه به ابعاد کوچکی که دارد مناسب برای استفاده در لوستر می باشد.البته توجه داشته باشید. معمولا استفاده از این نوع لامپ ها در لوستر های معمولی توصیه نمی شود، زیرا جلوه مورد نظر را به فضا منتقل نمیکند. به همین خاطر بهتر است از لوستر های مناسب این نوع لامپ ها استفاده نماییم.

لامپ اشکی فیلامنتی، این نوع لامپ نیز مناسب برای استفاده در لوستر می باشد.

 این لامپ ها به خاطر حوباب شیشه ای بزرگ و رشته های قابل مشاهده ای دارند. به آن ها لامپ ادیسونی نیز معروف هستند. استفاده از این لامپ ها به ایجاد آرامش و تمرکز در فضا کمک میکند. لامپ های ادیسونی در اشکال مختلف تولید می شوند. یکی از انواع این نوع لامپ، لامپ های ادیسونی قلبی می باشد. حوباب شیشه ای این لامپ به شکل قلب است. اگر می خواهید در اتاق خواب با استفاده از نور فضایی رمانتیک ایجاد نمایید، ما استفاده از این نوع لامپ را به شما توصیه میکنیم.

تعمیر لامپ فیلامنتی

تعمیر لامپ فیلامنتی و به طور کلی تعمیر لامپ های ال ای دی نیازمند دانش و تجربه کافی می باشد. در صورتی که در استفاده از ابزار، هویه و جابجایی لامپ های LED دارای تجربه هستید، نسبت به تعمیر آن در منزل اقدام نمایید.
در بیشتر مواقع لامپ های فلامنتی در دو بخش دچار خرابی می شوند. اولی که تعمیر آن هم آسان تر است سوختن لامپ های ال ای دی می باشد. دومی خرابی برد لامپ است. برای تعمیر لامپ فلامنتی که LED آن وخته است باید تمام ال ای دی ها را با هم تعویض نمایید.

 

پس از خواندن این متن باید بتوانید با نگاه کردن به کالاهای سایت های فروشنده انواع لامپ، لامپ های فیلامینتی را از دیگر لامپ ها تشخیص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *